رتبهبندی بهترین مرد عنکبوتیهای سینما و تلویزیون
تاریخ انتشار: ۵ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۹۴۳۵۰
جیک جانسون (Jake Johnson) در فیلم «مرد عنکبوتی: به درون دنیای عنکبوتی» توانسته تا نقش یک پیتر بی پارکر خسته و غمگین را به خوبی صداپیشگی نماید.
به گزارش مشرق، کاراکتر اسپایدرمن از دهه ۶۰ میلادی وارد کمیکهای مارول شده بود و از آن زمان، پا به رسانههای دیگری همچون فیلم، انیمیشن و بازی ویدیویی گذاشته است.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
تقریبا میتوان گفت که در هر نسخه از مرد عنکبوتی، یک خصیصه بسیار مهم وجود دارد. هر کدام از این آثار، برداشتی تازه از شخصیت پیتر پارکر یا مرد عنکبوتی داشته است و بازیگر جدیدی، این نقش را به تصویر کشیده است. هر شخصیت پیتر پارکری، با تهدید متفاوتی روبهرو شده و به روشهای مختلفی با آنها دست و پنجه نرم کرده است. در این مطلب قرار است به معرفی بهترین پیتر پارکر های تاریخ بپردازیم.
۹. اندرو گارفیلداندرو گارفیلد (Andrew Garfield) در فیلم مرد عنکبوتی شگفتانگیز (The Amazing Spider-Man) نقش پیتر پارکر را بازی کرده است. از آنجا که مرد عنکبوتی یا پیتر پارکر با بازی توبی مگوایر (Tobey Maguire) همانند نسخه آن در کتابهای کمیک، شوخطبع نبوده است، سازندگان فیلم مرد عنکبوتی شگفتانگیز تصمیم گرفتند تا این نسخه از پیتر پارکر یا مرد عنکبوتی را سرگرمکنندهتر بسازند.
پیتر پارکر با بازی اندرو گارفیلد نسبت به توبی مگوایر، سر زندهتر است و جوکهای بیشتری میگوید اما همین باعث شده تا این نسخه از پیتر پارکر به جای آنکه دوستانه باشد، بیشتر کینهتوز و متکبر جلوه کند. اندرو گارفیلد لحظات بسیار خوبی در نقش پیتر پارکر داشته است اما رابطه او با شخصیت گوئن استیسی در برخی موارد ناخوشایند جلوه میکند.
علاوه بر این، این نسخه از پیتر پارکر دارای خط داستانی جدیدی است. در این خط داستانی، پدر و مادر پیتر پارکر، دانشمندانی پیشگام در زمینه ژنتیک بودهاند و خون پیتر پارکر، منحصربهفرد و مهم است. این خط داستانی باعث شده تا مخاطب از انگیزههای شخصیت عمو بن منحرف شود.
۸. دریک بلسریال انیمیشنی اسپایدرمن نهایی (Ultimate Spider-Man) از شبکه دیزنی پخش میشده و اثری سرشار از سرگرمی، نشاط و انرژی است. این ترکیب کمدی و کارتونی، این امکان را برای این سریال انیمیشنی فراهم آورده تا بتواند شخصیتهای شرور احمقانهای همچون ترپ مستر را به تصویر بکشد و به همکاریهای جالب توجهی مرد عنکبوتی با شخصیتهایی همچون نووا یا وایت تایگر بپردازد.
صداپیشگی شخصیت پیتر پارکر را در این انیمیشن، دریک بل (Drake Bell) در دست دارد. شخصیت پیتر پارکر اغلب اوقات در این سریال انیمیشنی، دیوار چهارم را میشکند و در مورد مشکلات و نگرانیهای خود به صورت مستقیم با بیننده صحبت میکند. دریک بل به خوبی موفق شده تا جوکها را در این انیمیشن به بیننده منتقل کند اما نتوانسته تا درام خوبی از شخصیت پیتر پارکر یا مرد عنکبوتی به نمایش بگذارد.
۷. کریستوفر دنیل بارنزکریستوفر دنیل بارنز (Christopher Daniel Barnes) صداپیشه شخصیت پیتر پارکر در سریال انیمیشنی مرد عنکبوتی (Spider-Man) بوده است. این نسخه از مرد عنکبوتی باعث سرگرم شدن کودکان زیادی در دهه نود میلادی شده است. این نسخه از پیتر پارکر، تمام خصیصههای ضروری را داشته و توانسته تا مشهورترین داستانهای مرد عنکبوتی با شرورهایی برجسته را به نمایش در بیاورد.
این سریال انیمیشنی، تقریبا بیشتر معیارهای یک اثر مرد عنکبوتی را دارا است اما به دلیل آنکه هدف آن کودکان بوده است، برخی از دیالوگهای آن جالب توجه نیستند و دیگر صداپیشگان سریال به طور متناسبی انتخاب نشدند. این سریال انیمیشنی موفق شده تا شخصیت پیتر پارکر را به خوبی تصویر بکشد اما پس از آن، نسخههای بهتر از آن ساخته شدند.
۶. روبی دیموندسریال انیمیشنی Marvel’s Spider-Man از شبکه دیزنی ایکسدی پخش میشده است. این سریال انیمیشنی با صداپیشگی روبی دیموند (Robbie Daymond) بوده و بیشتر به جنبههای هوش فوقالعاده شخصیت پیتر پارکر یا مرد عنکبوتی پرداخته است. روبی دیموند توانسته تا هیجان و خوشی یک دانشآموز دبیرستانی را در شخصیت پیتر پارکر شکوفا کند.
صحبتها و روشهای پیتر پارکر در مورد موضوعات علمی در این سریال انیمیشنی واقعا فوقالعاده و جذاب است. اما گاهی اوقات احساس میشود که این سریال انیمیشنی شباهت زیادی به سریال تئوری بیگ بنگ (Big Bang Theory) پیدا کرده است. همین باعث شده تا خصیصههای معروف شخصیت پیتر پارکر گاهی اوقات در این سریال انیمیشنی کمرنگ شوند.
۵. تام هالندتام هالند (Tom Holland) برای اولین بار در فیلم کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی (Captain America: Civil War) در نقش پیتر پارکر یا مرد عنکبوتی حضور پیدا کرده است. نقشآفرینی تام هالند به عنوان مرد عنکبوتی در دنیای سینمایی مارول، ترکیبی سرگرمکننده از خصایص و اخلاقیات مرد عنکبوتی را به نمایش گذاشته است اما برخی از این موارد، در این نقشآفرینی او وجود ندارند.
شخصیت پیتر پارکر با بازی تام هالند، جوان، سرگرمکننده و باهوش است اما چیزی که باعث شده تا برخی از طرفداران نسبت به آن موضع بگیرند، این است که این نسخه از مرد عنکبوتی، آن کشمکشهای مرد عنکبوتی را ندارد. با اینکه او مشکلاتی در مدرسه دارد اما تا به حال شغلی نداشته و تاکنون، زندگی او تحت تاثیر کارهای ابرقهرمانیاش قرار نگرفته بودند.
بسیاری از مشکلات و مصیبهایی که به سر او آمده است، ناشی از خرابکاریهای خودش بوده است، پس میتوان نتیجه گرفت که او عمدتا در تلاش است تا خرابکاریهای خودش را جبران نماید و همین باعث میشود تا مرد عنکبوتی با بازی تام هالند، حس قهرمانانه کمتری داشته باشد.
۴. یوری لاونتالدر بازی مرد عنکبوتی، یوری لاونتال (Yuri Lowenthal) صداپیشه شخصیت پیتر پارکر بوده است. شخصیت پیتر پارکر در این بازی همانند ترکیبی از توبی مگوایر و تام هالند بوده است. همین باعث شکلگیری یک مرد عنکبوتی شده که طرفداران فیلم و کتابهای کمیک از آن لذت بردهاند.
در طی این بازی، شخصیت پیتر پارکر در روز به عنوان دستیار دکتر اختاپوس فعالیت میکند و در زمانهای دیگر، به عنوان یک ابرقهرمان فعالیت دارد. صداپیشگی یوری لاونتال به این شخصیت، شوخطبعی، درام و شجاعتی داده است که طرفداران مرد عنکبوتی خواهان آن هستند.
۳. جاش کیتونجاش کیتون (Josh Keaton) نقش پیتر پارکر را در سریال انیمیشنی Spectacular Spider-Man صداپیشگی کرده است. این نسخه از مرد عنکبوتی، تعادل خوبی از سرگرمکننده بودن، نمایشی بودن و احساساتی بودن است. این سریال انیمیشنی، توانسته تا به خوبی کشمکشهای مرد عنکبوتی را به نمایش بگذارد.
در این سریال انیمیشنی، به خوبی نشان داده شده که زندگی ابرقهرمانانه پیتر چگونه روی زندگی او به عنوان یک دانشآموز دبیرستانی تاثیر گذاشته است. این نسخه از مرد عنکبوتی، به طرز جالب توجهی باهوش است، اما این باهوش بودن او باعث نشده تا بینندهها نتوانند با او ارتباط برقرار کنند.
۲. توبی مگوایرتوبی مگوایر (Tobey Maguire) توانسته تا شخصیت پیتر پارکر و مرد عنکبوتی را برای نسلی از مخاطبان خاطرهانگیز کند. او موفق شده تا بهترین جنبههای این شخصیت را به نمایش بگذارد. او مشکلاتی با زندگی خودش دارد؛ به سختی در حال کار کردن است و مشکلاتی با رئیس خود دارد؛ در عین حال، سعی دارد تا تحصیل خود را تکمیل نماید.
این نسخه از مرد عنکبوتی ممکن است همانند دیگر نسخهها، خندهدار و شوخطبع نباشد اما طنزهای خاص خود را گاهی اوقات ارائه میکند. توبی مگوایر توانسته تا برخی از نمادینترین صحنههای مرد عنکبوتی در دنیای سینما را به نمایش بگذارد. با اینکه سومین فیلم این سهگانه با پذیرش خوبی از سوی مخاطبان روبهرو نشد اما همچنان یکی از برجستهترین فیلمهای مرد عنکبوتی به شمار میرود.
۱. جیک جانسونشخصیت مرد عنکبوتی یا پیتر پارکر در انیمیشن مرد عنکبوتی: به درون دنیای عنکبوتی (Spider-Man: Into the Spider-Verse) بیشتر یک نقش مکمل را داشته است. جیک جانسون (Jake Johnson) در این فیلم توانسته تا نقش یک پیتر بی پارکر خسته و غمگین را به خوبی صداپیشگی نماید.
این نسخه از مرد عنکبوتی، درگیر طلاق بوده است، عمه می خود را از دست داده و با مشکلات اقتصادی و شغلی زیادی دست و پنجه نرم کرده است. این نسخه از مرد عنکبوتی، از همه جهات دارای مشکلات متعددی است. با این حال، او همچنان شوخی طبعی خودش را از دست نداده و همچنان سعی دارد تا کار درست را انجام بدهد.
با توجه به شهرت زیاد این شخصیت و همچنین تلاش کمپانی سونی و مارول برای ساخت فیلمهای بیشتری از مرد عنکبوتی، میتوان انتظار نسخههای بیشتری از پیتر پارکر و مرد عنکبوتی را داشت
منبع:گیمفامنبع: مشرق
کلیدواژه: بازار خودرو بورس قیمت اندرو گارفیلد مرد عنکبوتی خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت نسخه از مرد عنکبوتی سریال انیمیشنی نمایش بگذارد مرد عنکبوتی مرد عنکبوتی مرد عنکبوتی اندرو گارفیلد پیتر پارکر پیتر پارکر سرگرم کننده باعث شده تام هالند همین باعث
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۹۴۳۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
تبلیغات گل درشت در تلویزیون، سینما و شبکه نمایش خانگی به مرز فاجعه رسیده است/ تلویزیون شفافسازی کند
حسین قره: آقایان در تلویزیون که خیال خودشان را راحت کردهاند، انگار وقت و زمان و گوش و چشم سایر حواس و قوای فاهمه و... که مخاطبان دارند، مِلک حضرتشان است و تصمیم و کنترلش با خودشان نیست، اخیراً هم که دیگر تبلیغ نمیسازند، در واقع خود آگهیها به سریال وسط فوتبال و سریال و... تبدیل شده است، شاید مخاطب یادش برود که داشت چه میدید و البته دیده شده بعضی از مواقع خود پخش هم یادش رفته و رفتهاند برنامه بعدی.
تلویزیون شفافسازی کنداگر مخاطب تلویزیون باشید گاهی آن قدر تبلیغات طولانی است که نسبت به زمان پخش و قیمت ثانیه و دقیقه تبلیغات در تلویزیون این شائبه برایتان پیش میآید که صداوسیما در شکل کلی سهامدار آن کالا و خدمات است؛ چون واقعاً خارج توجیه است، مثلاً فرض بفرمایید یک نوعی از چرخگوشت (تعمداً اسم و اصل برند و کالا را نمیگویم) هست که شما هر وقت تلویزیون را روشن کنید اول تبلیغکنندگان آن را میبینید. اگر یک برند برنامه بلندمدتی داشته باشد که هر خانواده ایرانی (حدود ۲۵ میلیون خانوار) یکی از این وسیله را داشته باشند، حتی اگر ۸۰ درصد سود حاصل از هر دستگاه را صرفه تبلیغات تلویزیونی کند باز هم باتوجهبه ساعات پخش در میانبرنامهها یا بین نیمههای فوتبال و... توجیه اقتصادی ندارد، آخر تبلیغات حاصل عدد و رقم است، یک برند این میزان از سود را هزینه میکند تا این میزان از بازار هدف محصولاتش را بخرند، آخر تکمحصولی که بازار جهانی هم ندارد، این همه تبلیغ را با چه توجیه اقتصادی انجام میدهد. مگر اینکه مثلاً در آغاز سال با بخش آگهی تلویزیون یک قرارداد کلی بسته شده باشد که مثلاً N هزار ساعت بخش در سال به قیمت N میلیارد تومان و گرفتن دو نوع تخفیف، یکی از بابت این که کالا موردبحث تولید ایرانی است و حمایت از بازار داخلی است و دیگر اینکه چون قرارداد موردی نیست و کلی و سالانه است.
همینجا چند سرفصل وجود دارد که میشود درباره آن صحبت کرد. یک اینکه تقریباً قریب بهاتفاق تبلیغات این چنینی را چند بازیگر و احتمالاً یک شرکت تبلیغاتی میسازند، پرسش اول این است، آیا محدودیتی و رانتی خاص برای سازندگان تبلیغات وجود دارد یا نه تصادفاً این اتفاقات رقم خورده است.
دوم اینکه اگر محدودیتی نیست آیا چنین شرایطی برای همه تولیدکنندگان ایرانی وجود دارد. اگر چنین است آیا تلویزیون فراخوانی عموماً داده است که شرایط برای همه کالاها و همه بازارها و خدمات وجود دارد و میتوانند از این بستر استفاده کنند. اگر این فراخوان داده شده و اگر شرایط برای همه یکسان است، در بازار تولید داخلی هیچ برند دیگری تمایل به این همه ساعت پخش ندارد؟ که این خود چند سرفصل دیگر را باز میکند که آیا برندها و تولیدکنندگان به این نتیجه رسیدهاند که همین میزان هم هزینه کردن در تلویزیون گران است و بازگشت سرمایه ندارد چرا که سرمایه گرانبهای اجتماعی تلویزیون ریزش داشته است.
فقط یک نکته دیگر میماند که در شرایط اجتماعی امروز و مسئله زنان به کار با مداقه نیاز دارد، آقایان ابتدا و میان و انتهای بعضی از برنامههای گفتوگومحور درباره زنان، تبلیغاتی را نشان میدهند که دغدغه زنان خانهدار این سرزمین خلاصه میشود در پوره سیبزمینی، این هم سطح سلیقه و دغدغه و بلندنظری، واقعاً خود حماسه است. (تأکید میکنم که آن تبلیغات میتواند در برنامههای آشپزی و یا سرگرمی محور پخش شود؛ ولی بعد از هر برنامههای منظور است.)
دوباره و بلکه شاید دوباره باید تأکید کنم که صداوسیما به دلیل اختصاص بودجه ملی - که امسال ۲۴ هزار میلیارد تومان به آن اضافه شده است - باید نسبت به تمام کنشها و واکنشها، برنامهسازیها، تولیدات و... پاسخگو به ملت باشد. اگر تلویزیون خصوصی بود یا همچون شبکه نمایش خانگی منبع مالش از بخش خصوصی تأمین میشد، این همه تأکید لازم نداشت و آقایان جبلی و جلیلی که بر مسند و صندلی یگانه رسانه ملی نشسته تکیه زدهاند باید برای تکتک اقدامات پاسخگو باشند.
هنرمندان و فاجعه تبلیغات در شبکه نمایش خانگی و سینماهمانطور که همه میدانیم، بسیاری از هنرمندان و نویسندگان و... حوزه سینما چشم و دل از تلویزیون بریدهاند و به سینما و شبکه نمایش خانگی پناه بردهاند و ناگفته نماند که هنرمندان ترازی هم چشم و دل از همه چیز شستهاند و در سکوت نشستهاند. شاید توجیه بسیاری این است که «به راه بادیه رفتن به از نشستن باطل». بههرتقدیر کار ما قضاوت نیست و هر که هر چه خود میخواهد همان میکند؛ اما نکته کجاست، در شبکه نمایش خانگی و سینما که بخش خصوصی دستی در تولید آن دارد برای تأمین هزینه یا نیاز به سرمایهگذاری دارد که نیتش سود کم و حضور در خلق هنر است و یا نه سرمایهگذاری که مثل هر تجارت و بازار و صنعتی به دنبال سود مکفی و بهاندازه سرمایه است. بماند که هر کدام باشد مهم نیست مهم ارائه هنرمندانه تبلیغات در آثار است. این مسئله و پدیده هم مختص ما نیست، همه جهان گرفتار این نوع تولید تبلیغات هستند. این چرخه که باید کالای تولیدشده به دست مصرفکننده برسد و آن را مصرف کند که چرخه تولید دوباره بچرخد، هر چه هست فعلاً سرنوشت این عصر است؛ اما نوع ارائه آن بسیار مهم است.
تبلیغات گل درست حتی گرفتاری بزرگترین هنرمندان تاریخ معاصر بوده و هست. بهخاطر دارم در یک نشست کارگردان فقید و بزرگ تئاتر جهان، پیتر بروک در زمان بخش یکی از جسورانهترین آثارش (مهابهاراتا) در تلویزیون همین مشکل را داشته که هر ۱۵ دقیقه آن فیلم تئاتر قطع و برنامه به بخش آگهی میرفته است. این قطع حس و حال و هوا برای یک فیلم تئاتر و مخاطب و تولیدکنندگان آن عذابآور بوده و پیتر بروک صحبت میکند و از سرمایهگذاران و گروههای تبلیغاتی میخواهد که اطلاعاتشان را در آخر و حتی تیتراژ بیاورند؛ ولی حس تماشاچی را در میانه اثر قطع نکنند. (نقل به مضمون عرض کردم؛ چون سالها پیش این ویدئو را دیدیم.)
قاعده سریال ها و پخشهای جهانی و تلویزیونها خصوصی این است که هر ۲۰ دقیقه فرصتی یک تا دودقیقهای به آگهی داده شود؛ اما اینکه در سریالی که هنرمندان برجسته در آن هستند به درودیوار آن تبلیغات چسبیده باشد و حتی در یک سریال مثلاً ساختمان مرکزی شرکت تبلیغکننده دیده شود... (باز هم تأکید میکنم که از ارائه مصداقی واقعی پرهیز دارم) دیگر فاجعه گل درشتی است و از خارج از عرف تمام درسهای تبلیغات است و قطعاً به ضدتبلیغ تبدیل میشود.
تبلیغات در عصر جدید با هنر گرافیک که هنری بصری است گره میخورد، مختصر و موجز و متناسب و با احترام به شعور مخاطب. اینکه در همه جای یک سریال نمای نزدیک بازیگر و سرش باشد و پشت سرش فلان شامپو که واقعاً ضدتبلیغ است. یکی از شروط استمرار یک هنر احترام به مخاطب است و هنرمندان آفرینشگر نباید اجازه دهند که تبلیغات غیرهوشمندانه و گل درشت به اعتبار آنان ضربه بزند.
توجه به تولید ملی و بهرهمندی تولیدکنندگان که سالانه میلیونها نفر از خدماتشان استفاده میکنند کار بسیار خوبی است، تبلیغات چنین پدیدهای است، اما استفاده در حد فوق ابزار و بیاحترامی به مخاطب را باید خود هنرمندان فکری برایش بکنند. هنرمندانی که کار تبلیغات میکنند باید سرمایهگذاران را توجیه کنند که چه چیزی برای آنان مناسب است. تندادن تمام به خواسته سرمایهگذار که احتمالاً خواستهای داشته و اصرار دارد که در چنین شرایط اقتصادی پر ماجرایی سرمایهگذاریاش حداکثر سود را داشته باشد باید با قواعد هنر هم بخواند، برای اعتبار برندی که ساخته است حداقل بپذیرد که ارائه هنرمندانه کالا و خدمات برندش برای شرکت و تجارتش سودی بلندمدت خواهد داشت.
تبلیغات محیطی که در اختیار سینما و شبکه نمایش خانگی است هم یکی از سرفصلهایی است که میتوان درباره آن نوشت که در این کوتاه نوشته نمیگنجد.
۵۷۵۷
برای دسترسی سریع به تازهترین اخبار و تحلیل رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902705